12 Ekim 2021 Salı

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ VE FIKRASI

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ VE FIKRASI

Bugün öğlene doğru arabamla İstanbul'dan, Bandırma'ya dönüş yaparken Osmangazi Köprüsü başlangıç gişelerinde 147.50 TL ödeme yaparak yolumuza devam ettik. Otoyolun sonuna geldiğimizde gişeden geçiş yapabilmemiz için 48.00 TL ödeme yapmamız istendi.
Gişe çalışanına girişte peşin verdik, bu ödemenin karşılığı nedir diye sorduğumda,
'Bundan sonraki kullandığınız yolun parası' dedi.
Özel sektör yaptığı için geçiş garantili Osmangazi Köprüsünde önceleri sadece 147.50 TL bedel ödeyerek geçiyorduk, anlamadığım ise devletin yaptığı otoyol ve yan yolların da paralı yapılması bana bir fıkrayı hatırlattı...
Not: Vergilerimizle yapılan Osmangazi Köprüsü, otoyol vs. halka parasız kullanım hakkı verilmelidir.


HERKES HAKETTİĞİ ŞEKİLDE YÖNETİLİR !!!
Vezirler huzura çıkmışlar:
- Padişahım, hazinede para kalmadı.. Yeni vergilere ihtiyacımız var,
diyerekten.. .
Padişah, kavuğunun altından kafasını kaşımış,
- Eeee! Ne vergisi koyalım? , demiş...
Vezirler:
- Köprülere adam koyalım, geçenden bir akçe alsınlar!
Padişah,
- Tamam, demiş.
Aradan bir süre geçtikten sonra sormuş vezirlerine:
- Nasıl, halk hayatından memnun mudur? Her hangi bir şikayet var mı?
- Hiç bir tepki yok Sultanım!
- İyi o zaman köprünün diğer tarafına da bir adam koyun, çıkandan da bir akçe alsın!
Aradan bir süre geçmiş, Padişah tekrar sormuş vezirlerine:
- Var mı halinden şikâyet eden?
- Yok!
Halkının tepkisizliğine kızan Padişah, gürlemiş:
- Köprülerin ortasına da birer adam koyun, gelip geceni köprünün ortasında becersin!
Aradan birkaç gün geçmiş, halktan bir tepkinin olmamasına içerleyen Padişah, çağırmış vezirlerini,
-Halkı dinleyelim hele bir, demiş.
Gitmişler köye, Padişah sormuş:
- Halinizden memnun musunuz, var mı bir şikâyetiniz?
Ses yok.
Padişah tekrar :
-Ulan demiş, taş üstünde taş omuz üstünde baş komam!!! Var mı şikayeti olan hemen söylesin!
diye gürleyince arkalardan cılız bir ses duyulmuş:
- Şey padişahım, o köprünün ortasındaki adam var ya!..
- Eeee!, demiş Padişah bir umutla... Ne olmuş o köprünün ortasındaki adama???
- Aksamları çok kalabalık oluyor, sıra uzuyor, eve geç kalıyoruz, mümkünse bir adam daha koysanız..
FIKRA GİBİ YAŞIYORUZ.
Ozanca

Hiç yorum yok: